skip to content

‘Stylistic (De)Construction of (Gender) Stereotypes in (English) Fiction’; Sheffield Hallam University, GB-Sheffield (1994).

Lecture Series: ‘Tendenzen des zeitgenössischen anglo-ameri­kani­schen Romans & Vorschläge zur Literaturbehandlung im Schulunterricht’, turnusmäßig im Dezernat 45.3 (Lehrerfortbildung, FB Englisch) des Regierungspräsidiums Köln (1997).

'The Soft Skills of English Teaching- Towards a Multipurpose Framework’; FH Konstanz, Konstanz (2000).

‘Stimmen & Stimmungen: Neue, Neuere und Neueste Literatur aus Großbritannien und Irland’; Volkshochschule, Erftstadt (2001).

‘The Soft Skills of Learning and Teaching (Business) English’; Universität Bern, CH-Bern (2001).

‘Fremd ist der Fremde nur in der Fremde: Das Bild vom Anderen in Politik und Literatur’; Volkshochschule, Erftstadt (2001).

‘Ca(n)non Firing: Reading World War I Literature - Then and Now’; Université Libre à Bruxelles, B-Brüssel (2002).

'Teaching Technical English: Classroom Activities for Lessons on English for Computing’; TFH Berlin, Berlin (2002).

‘The Power of the Bad Ad: Using Paradox in Teaching Marketing’; International House London, GB-London (2002).

‘Between Identity and Alterity: Performing the Self in Contemporary Writing’; Lancaster University, GB-Lancaster (2003).

‘Your Place or Mine? Teaching the Concept of National Business Cultures’; Hogeschool Rotterdam, NL-Rotterdam (2003).

‘YUPPY, NIMBY, DINKY – (American) Mentalities and Sociological Acronyms’; Business Language Center Vienna, A-Wien (2004).

‘Contemporary Non-Indigenous Fiction: Displaced Subjects, Contested Identities’, British Higher Academy, GB-London (2005).

‘Getting a Job in Anglo-America: Standards & Strategies for the International Application Process’; RFH Köln, Köln (2005).

‘Teaching Politics Through Teaching Poetry: Tony Harrison’; Universität Paderborn, Paderborn (2006).

‘More Than Reading: Things To Do With Texts in Class’; British Council Milan, I-Mailand (2006).

Teaching Future Teachers in Non-Native Contexts’; Leeds Metropolitan University, GB-Leeds (2010).

Lektüre ist Vertrauensvorschuss: Fragmentarische Figuren und unzuverlässige Erzähler in der Literarischen Moderne, Universität zu Köln, Köln (2018).