Book
Atmosfears: The Uncanny Climate of Contemporary Ecofiction. Bielefeld: transcript 2023.
(Reviewed in Yale Climate Connections 2023)
Articles
“Planting Seeds of Imagination in the EFL Classroom, Or the Challenges of Greening the Canon and the Curriculum”. In Nordic Journal of English Studies (in prep.)
“A Microbiological Menace: Killer Spores and Toxic Pollen in Contemporary Young Adult Fiction”, In Konrad, Tatiana (ed.): Materiality of Air: Representation, Crisis, Health. Exeter: University of Exeter Press (in prep.)
“Unwetter: Notes from an Emo-Ecocritic”. In Uncanny Environments. Hamburg: Textem (in prep.)
“Roots of Evil: Ökohorror im gegenwärtigen Jugendroman”. In Sippl, Carmen & Jana Mikota (eds.): Ökologische Kinder- und Jugendliteratur: Grundlagen - Themen - Didaktik. Innsbruck, Wien: Studienverlag (in press)
with Carola Surkamp, Sina Derichsweiler, Jochen Sauer & Katrin Schultze: „Perspektive der Schulfremdsprachen.“ In Barth, Dorothee und große Prues, Peter (eds.). Impulspapier - Strukturen der Vielstimmigkeit. Demokratiebildung als gesellschaftlich relevante Aufgabe der Fachdidaktiken 2024, 14-19.
“Creatures of Story, Stories of Creatures: Transformative Reading and the Agency of Literature”. In Johannes Schick & Nina Engelhardt (eds.): Erfinden, Schöpfen, Machen: Körpertechniken und Imaginationstechniken. Bielefeld: transcript 2021, 231-247.
“Teaching Literary Atmospheres: A Theoretical Ground for a Hazy Matter”. Roman Bartosch (ed.): Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology. London & New York: Routledge 2021, 93-107.
“Grün ist das neue Schwarz. Environ-Metal als Ausdruck umweltpolitischen Protests”. In Roman Bartosch & David Stoop (eds.): (Un)Politischer Metal? Musikalische Artikulationen des Politischen zwischen Ideologie und Utopie. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier 2015, 89-105.