Book
Geary, E. (2022). Second Language Attrition and the Case of Irish: An Exploration of the Savings Paradigm with respect to Lexical Item Knowledge (Inquiries in Language Learning: Forschungen zu Psycholinguistik und Fremdsprachendidaktik 33). Berlin: Peter Lang GmbH.
Articles
Geary, E. (2024). Second Language Attrition and The Savings Paradigm: An exploration of long-term retention of a minority language learned in an educational context. Neuphilologische Mitteilungen, 125 (1), 102–130. https://doi.org/10.51814/nm.132067
Geary, E. & Rohde, A. (2023). Putting yourself in somebody else’s shoes: Aktivitäten zur Stärkung der Theory of Mind bei Autismus. Grundschulmagazin Englisch 82, 34-35.
Geary, E. (2022). Teaching Theory of Mind to Learners with Autism Spectrum Disorder in the Inclusive English as Foreign Language Classroom. In Schick, K.-S. & A. Rohde (eds.), Von integrativem zu inklusivem Englischunterricht. Weiterentwicklung sprachdidaktischer Prinzipien vor dem Hintergrund sonderpädagogischer Förderung (pp. 167-189). Frankfurt a.M.: Peter Lang.
Geary, E. (2019). Can lost knowledge of a language be retrieved? An investigation of attrition and reactivation of lexical items in the case of the Irish language. In Willems, A., Thiele, S. & J. Kramer (eds.), Schulische Mehrsprachigkeit in traditionell polyglotten Gesellschaften (Romanische Sprachen und ihre Didaktik 67) (pp. 253-269). Stuttgart: Ibidem-Verlag.