zum Inhalt springen

‘Politics, Community Spirit and the Long Poem – Dense Rhymes for Tense Times’, Universität zu Köln (2022).

‘Mehrkulturalitätsdidaktik – Globale Inhalte unterrichten mit der Lingua Franca Englisch’, Universität zu Köln (2021).

‘Fashionable Diseases and How to Get Them in 18th Century Britain’, Universität zu Köln (2021).

‘Ingeborg Drews, Dylan Thomas und das Universum’, Galerie Koppelmann, Köln (2020).

‘Lektüre ist Vertrauensvorschuss: Fragmentarische Figuren und unzuverlässige Erzähler in der Literarischen Moderne’, Universität zu Köln (2018).

‘Erzählmuster Coming-of-Age - Die Leseförderungsplattform boys & books e.V.’, Zentralbibliothek der Stadt Köln (2012).

‘Shak. I’: Teaching Shakespeare in ‘Sek. I’’, Universität zu Köln (2012).

‘Teaching Future Teachers in Non-Native Contexts’, Leeds Metropolitan University (2010).

‘More Than Reading: Things To Do With Texts in Class’, British Council Mailand (2006).

‘Teaching Politics Through Teaching Poetry: Tony Harrison’; Universität Paderborn (2006).

‘Contemporary Non-Indigenous Fiction: Displaced Subjects, Contested Identities’, British Higher Academy London (2005).

‘Getting a Job in Anglo-America: Standards & Strategies for the International Application Process’, RFH Köln (2005).

‘YUPPY, NIMBY, DINKY – (American) Mentalities and Sociological Acronyms’; Business Language Center Vienna (2004).

‘Your Place or Mine? Teaching the Concept of National Business Cultures’; Hogeschool Rotterdam (2003).

‘Between Identity and Alterity: Performing the Self in Contemporary Writing’, Lancaster University (2003).

‘Ca(n)non Firing: Reading World War I Literature - Then and Now’, Université Libre à Bruxelles (2002).

'Teaching Technical English: Classroom Activities for Lessons on English for Computing’, TFH Berlin (2002).

‘The Power of the Bad Ad: Using Paradox in Teaching Marketing’, International House London (2002).

‘Fremd ist der Fremde nur in der Fremde: Das Bild vom Anderen in Politik und Literatur’; Volkshochschule Erftstadt (2001).

‘The Soft Skills of Learning and Teaching (Business) English’, Universität Bern (2001).

‘Stimmen & Stimmungen: Neue, Neuere und Neueste Literatur aus Großbritannien und Irland’, Volkshochschule Erftstadt (2001).

'The Soft Skills of English Teaching- Towards a Multipurpose Framework’, FH Konstanz (2000).

‘Tendenzen des zeitgenössischen anglo-ameri­kani­schen Romans & Vorschläge zur Literaturbehandlung im Schulunterricht’, Vortragsreihe im Dezernat 45.3 des Regierungspräsidiums Köln (1997).

‘Stylistic (De-) Construction of (Gender) Stereotypes in (English) Fiction’, Sheffield Hallam University (1994).

*