zum Inhalt springen

September 2021:

"Once Upon a Click – Wie digitale Medien den fremdsprachlichen Literaturunterricht verändern können“, Standortbestimmungen. 29. Kongress für Fremdsprachendidaktik der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF), Universität Duisburg-Essen, D (Vortrag, gemeinsam mit Celestine Caruso)

 

Juni 2021:

"The Great Digital Gatsby – Approaching a 'School Classic' through Participatory Culture and Digital Media“, 67. Annual Meeting of the German Association for American Studies (GAAS), Heidelberg Center for American Studies, Universität Heidelberg, D (Vortrag)

 

März 2021: 

"Multimodal Novels in the Multimodal Classroom – How Digital Media Can Change the Way We Read, Teach, and Interact with Literary Texts in the Foreign Language Classroom“, #YouthMediaLife 2021 International Conference, Universität Wien, A (Vortrag, gemeinsam mit Celestine Caruso)

 

Dezember 2020:

"Komplexe Kompetenzaufgaben mit Apps", Lehrer*innenfortbildung am Saarländischen Landesinstitut für Pädagogik und Medien (gemeinsam mit Celestine Caruso)

 

August 2019:

„How to Create Digitally Mediated Tasks in the Foreign Language Classroom“, Eighth International Conference on Task-Based Language Teaching, Carleton University, CA (Workshop, gemeinsam mit Celestine Caruso)

„Complex Digital Tasks for Young EFL Learners“, Eighth International Conference on Task-Based Language Teaching, Carleton University, CA (Vortrag, gemeinsam mit Celestine Caruso und Andreas Rohde)

 

März 2019:

„Participatory Culture, TBLT and iPads: Integrating Digital Media into the EFL Classroom“, Educating the Global Citizen, Ludwig-Maximilians-Universität München, DE (Vortrag, gemeinsam mit Celestine Caruso)

 

April 2018:

„How to Create Relevant and Meaningful Digitally Mediated Tasks – Implications from an EFL Seminar“, Conference on Language, Learning and Culture, Virginia International University, Fairfax, VA, USA (Vortrag, gemeinsam mit Celestine Caruso und Andreas Rohde)

 

April 2017:

„To Infinity and Beyond? – The Potential of Animated Films for TBLT“; Seventh International Conference on Task-Based Language Teaching, Universitat de Barcelona, ES (Vortrag)

„Task Formats for Young EFL Learners in German Primary Schools“; Seventh International Conference on Task-Based Language Teaching, Universitat de Barcelona, ES (Vortrag, gemeinsam mit Andreas Rohde)

„On the Potential of Pixar Animated Films in Teaching English as a Foreign Language"; PCA/ACA Annual Conference 2017, San Diego, Kalifornien, USA (Vortrag)

 

September 2014:

„Cartoons, Culture, Curriculum – On the Potential of Pixar Animated Films in Teaching English as a Foreign Language“; Discussing Disney, University of Hull, UK (Vortrag)

 

Oktober 2013:

„How to Encourage Students to Pursue an Academic Career“; Annual Conference of the International Society for Exploring Teaching and Learning, Orlando, FL, USA (Teaching Session, gemeinsam mit Lei Huang & Jennifer Ch. Müller)

 

Februar 2013:

„Teaching (with) Animated Films: A Theoretical Framework and Practical Consequences“; Far West Popular Culture/American Culture Association, 25th Annual Meeting; Las Vegas, NV, USA (Vortrag)

 

Juli 2012:

„How to Read an Animated Film – Animated Films as a Challenge in Literary Studies“ and Teaching“; Hermes Summer School „Literature and Intervention. The Relevance of Literature in a Changing World“, Amsterdam, NL (Vortrag)

 

2016:

Schössow M., Arndt H., Bohn B., Caruso C., Genz F., Hasenberg T., Kramer C., Müller K., Peschel C., Wagener M., Rohde A., Bresges A., Hofmann J. (2016). Competence Labs - Lehrer*innenausbildung im und am Fluss. Wasser als Ressource und Risikofaktor - Forschendes Lernen zu Mensch-Umwelt-Beziehungen im Geographieunterricht 2016 in Köln.

Schössow M., Arndt H., Bohn B., Caruso C., Genz F., Hasenberg T., Kramer C., Müller K., Peschel C., Wagener M., Rohde A., Bresges A., Hofmann J. (2016). Competence Labs - Lehrer*innenausbildung im und am Fluss. Deutsche Gesellschaft für Limnologie e.V., Jahrestagung 2016 in Wien.

Kramer C., König J., Bohn, B., Bresges A., Caruso C., Genz F., Hofmann J., Peschel C., Rohde A., Schössow M. & Wagener M. (2016). Zukunftsstrategie Lehrer*innenbildung Köln (ZuS): Lernen mit Videos in den Competence Labs. Programm-Workshop zum Einsatz von Videos in der Lehrerbildung Juni 2016 in Münster.