zum Inhalt springen

I am supervising BA, MEd and PhD dissertations, but please note that I will select candidates on the basis of thematic fit. If you are interested in my supervision, please get in touch with an abstract and outline of your proposed project. Current projects of mine as well as published and forthcoming work are listed here and here.

 

PhD Supervision

First or Second Supervisor

ongoing

1. Tanya Gautam: 'The Living Lyric: Contemporary Eco-poetics and the Eco-Political Praxis of Attention, Communication and Activism in a Time of Climate Crisis' (with Kate Rigby and Christian Rolle)

2. Katrin Klandt: 'Visual Climate Fiction for Learners with Special Needs'

3. Verena Wurth: 'Serial Ecologies of New Golden Age Television – Conceptualising Seriality, Ecology, and Eco-Pedagogy' (first supervisor Judith Rauscher)

 

completed

4. Sina Derichsweiler: "Das Solidaritätslabor: Polarisierung und Heterogenität im widerstandsbegrüßenden Englischunterricht" (thesis defended April 26, 2023)

5. Anne Korfmacher: 'Negotiating Fan Participation in Pop Culture Commentary Podcasts' (first supervisor Julia Hoydis, thesis defended April 12, 2023)

6. Mareike Tödter: '"Stell dich dem Fremden" – Ein Modell zur Inszenierung von und zum Umgang mit Fremdheit im Englischunterricht' (winner of the Stiftungspreis Bildung und Innovation 2022, thesis defended January 19, 2022)

7. Natalie Dederichs: 'Atmosfears: Nature and the Aesthetics of Ecohorror in Contemporary Climate Fiction' (together with the DFG-funded PhD Research Group Gegenwart/Literatur. Geschichte, Theorie und Praxeologie eines Verhältnisses (GRK 2291/0), thesis defended August 16, 2021)

 

Third Supervisor or Chair of Doctoral Committee

completed

8. Michaela Quast: 'Easy-to-read als Differenzierungsinstrument für neu zugewanderte Schüler*innen im Englischunterricht'

9. Heather Graham: 'An Exploration of the Attitudes and Beliefs of Teacher Trainers and Teacher Trainees Concerning the Use of the L1 in the EFL Classroom'

10. Frank Münschke: 'Außenseiterfiguren im deutschen Jugendfilm der Gegenwart'

11. Leá Lacan: 'Living and Becoming with the Forest: Conservation Politics in a Human-Sylvan Assemblage in Baringo Highlands, Kenya'

12. Leonie John: 'The Negotiation of Im/Mobilities in Anglophone Māori Short Fiction'

13. Pia Holtappels: 'Automatisierte Worterkennung im Englischunterricht der Primarstufe: Onset-, Reim- und Ganzwortebene als mögliche Zugänge zur Schriftsprache im frühen Englischunterricht'

14. Kerstin Chlubek: 'Cross-Linguistische Einflüsse in der morpho-syntaktischen L2-Entwicklung und ihre Vereinbarkeit mit der Processability Theory'

15. Lena Strassburger: 'Auf Leben und Tod – Inkongruenz in Humor und Horror'

16. Johannes Jansen: 'Wie Geschichtsschulbücher erzählen. Narratologische, transtextuelle und didaktische Perspektiven'

17. Laura Morris: 'Networks of the Real. The Aesthetics and Politics of David Foster Wallace’s Fiction'

18. Pia Balsmeier: 'Postanthropocentric (Post-)Humanism: A Theoretical and Literary Inquiry'

19. Annette Schimmelpfennig: '(De)Constructing the Still Point – Reading Ellis with Derrida'

20. Victoria Herche: 'The Adolescent Country: The Coming of Age Narrative in Contemporary Australian Film'

21. Olga Tarapata: 'Extraordinary Bodies in the Work of William Gibson'

22. Kim Schick: 'Wortschatzerwerb im Englischunterricht für Kinder mit lexikalischen Störungen – ‘Language Acquisition of Children with Lexical Disorders'

23. Nadine Bieker: 'Erzählanfänge und Erzählschlüsse im Adoleszenzroman'