skip to content

2017

University College Cork, SCENARIO Forum-Conference: “Assessing Performative Teaching and Learning English as a Foreign Language – the Task of Teachers, Learners, and Researchers” (published)

 

2011

Universität Bayreuth, Gesellschaft für Angewandte Linguistik (GAL e.V.) – Sektionentagung 2011: "English, please! – Eine explorative Studie zur Nutzung alter und neuer Medien durch fortgeschrittene Lerner des Englischen"

 

2009

Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen, in the context of an application for a W2-professorship for foreign language teaching methodology with a focus on English: "London in Traditional and Bilingual Teaching" (Second rank)

 

2007                                                                                                                                              

Universität Augsburg, 2. Internationale LANGSCAPE-Tagung - Sprachbegegnung und Sprachkontakt: "BICS and CALP Revisited – Some Reflections upon the Impact of Second Language Acquisition Theory on the Practice of CLIL-Pedagogy" (published)

 

2006     

Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg in the context of an application for a W3-professorship for foreign language teaching methodology: "London Calling – Current Issues in English Language Teaching at the Secondary Level" 

 

2006

Universität Bremen & International University Bremen, Multiliteracy and the European Educational Agenda, 1st international LANGSCAPE conference in conjunction with 3rd Bremen conference on Content and Language Integrated Learning: "Content and Language Integrated Learning: A Model for Multiliteracy?" (published)

 

2006     

Pädagogisches Institut des Bundes Wien, IATEFL-INTERACT 2006 Konferenz Young Learners Special Interest Group: "Interacting with Stories – Production-oriented Forms of Working with Literature"

 

2003     

Universität Bremen im Rahmen der Zweiten Bremer Tagung Bilingualer Sachfach­unter­richt: "Content-based Learning in the Primary School" (published)

2002     

Goethe-Institut Düsseldorf in the context of the seminar ‘Foreign Language Education in Germany and Europe’: "Primary and Secondary Education in Germany"

 

2001     

19. Kongress für Fremdsprachendidaktik der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF) an der Technischen Universität Dresden: "Learning English from My Point of View - Zur Selbstevaluation fremdsprachlicher Lernprozesse aus der Sicht von Schülern und Studenten" (published)

 

2000     

Fachtagung In cammino Unterwegs! Deutsch-Italienische Schulprojekte - Bilingualer Unterricht, interkulturelle Orientierung und Schulentwick­lung, Technische Universität Dresden: "Bilingualer Sachfachunterricht: Erträge der bisherigen Arbeit und Perspektiven für die Zukunft" (published)

 

1999     

18. Kongress für Fremdsprachendidaktik der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF) an der Universität Dortmund: "Zusatzqualifikation Bilingualer Unterricht - Englisch: Zu den sprachlichen Eingangsvoraussetzungen der Studierenden im Lichte des Anforderungsprofils bilingualen Sachfachunterrichts" (published)